Promocje
Rysunek techniczny maszynowy z atlasem rysunków
Rysunek techniczny maszynowy z atlasem rysunków
42,99 zł 38,69 zł
egz
Produkt dnia
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
99,00 zł 75,24 zł
egz
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
79,00 zł 60,04 zł
egz

Co dalej z zarządzaniem?

Dostępność: dostępna
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 38,00 zł 38.00
Cena w innych sklepach: 38,00 zł
ilość egz
do schowka
Ocena: 0
Producent: Oficyna Wyd.Politechniki Warszawskiej
Kod produktu: 00_F4789

Opis

autor: Gierszewska Grażyna
wydawca: Oficyna Wyd.Politechniki Warszawskiej
rok wydania: 2018
ilość stron: 262
oprawa: miękka
format: B5
ISBN: 9788378147602
EAN: 9788378147602

 

W ślad za zastosowaniami tzw. inteligentnych technologii w przemyśle pojawiają się nowe koncepcje w zarządzaniu publicznym i logistyce społecznej. Można do nich zaliczyć inteligentne miasta (Smart City), inteligentną opiekę zdrowotną (Smart Healthcare), inteligentne budynki (Smart Building), inteligentne pojazdy (Smart Mobility), inteligentną energetykę (Smart Grid), inteligentną administrację (Smart Administration) itd. W wyniku ich zastosowania wszelkie obszary życia społecznego i gospodarczego będą na bieżąco obserwowane i rejestrowane w sposób pozwalający na dogłębną i precyzyjną analizę. Jej skuteczność będzie zależała od umiejętności przefiltrowania wyjątkowo obszernych danych i wyselekcjonowania właściwych. Oznacza to nowe wyzwania dla nauk społecznych, a wśród nich nauk o zarządzaniu.
 
W monografii podjęto próbę wskazania przyszłych wyzwań nauk o zarządzaniu i samej praktyki zarządzania, które odpowiadają specjalizacji naukowej zespołu autorskiego kierowanego przez Profesor Grażynę Gierszewską. Opracowanie jest zaproszeniem do dyskusji nad generalnym wyzwaniem sformułowanym jako „Zarządzanie 4.0” (symbolicznie nawiązując do inicjatywy „Industry 4.0”).

 

SPIS TREŚCI:

Wstęp 9
Wstęp od autorów 13

Rozdział I
Zarządzanie procesowe zorientowane na wiedzę (Agnieszka Bitkowska) 19

Wprowadzenie 19
1. Ewolucja zarządzania procesowego 20
2. Zarządzanie procesowe – perspektywa strategiczna 25
3. Wybrane aspekty zarządzania procesowego opartego na wiedzy 28
Podsumowanie 31
Bibliografia 32

Rozdział II
Czy inteligentne przedsiębiorstwa to już teraźniejszość czy mglista przyszłość? (Grażyna Gierszewska) 34

Wprowadzenie 34
1. Spryt 37
2. Mądre, a może przemądrzałe 40
3. Apolityczne – bez komentarza 42
4. Rozwojowe 45
5. T jak technologie 54
Podsumowanie 58
Bibliografia 60

Rozdział III
Perspektywy rozwoju metod ocen y projektów (Tadeusz A. Grzeszczyk) 62

Wstęp 62
1. Ocena projektów 63
2. Metody oceny 65
3. Dane w procesie oceny 68
4. Zastosowanie inteligentnych metod data science 69
Podsumowanie 70
Bibliografia 71

Rozdział IV
Co dalej z rozwiązywaniem konfliktów w organizacji? (Michał Jaksa) 73

Wprowadzenie 73
1. Pojęcie konfliktu i jego składowe 73
2. Przyczyny konfliktów w organizacji 76
3. Koszt konfliktu dla organizacji 82
4. Zmiana postrzegania konfliktu w organizacjach 86
5. Rola interwencji menedżera w sytuacji konfliktowej 92
6. Przykładowe procedury rozwiązywania sporów w organizacji 97
Podsumowanie 103
Bibliografia 104

Rozdział V
Co dalej z zarządzaniem publicznym? (Marek Kisilowski) 106

Wprowadzenie 106
1. Kształtowanie się dyscypliny „zarządzanie publiczne” 108
2. Nowe kierunki w zarządzaniu publicznym 111
3. Perspektywy rozwoju zarządzania publicznego – współzarządzanie publiczne 116
4. Paradygmat zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu publicznym 118
Podsumowanie 122
Bibliografia 123

Rozdział VI
Co dalej z oceną efektywności odpowiedzialnego zarządzania? (Karolina Kitzman) 126

Wstęp 126
1. Metody oceny efektywności odpowiedzialnego zarządzania 127
2. Wskaźnik społecznej stopy wzrostu 129
3. Audyt społeczny 132
Zakończenie 134
Bibliografia 136

Rozdział VII
Jak zarządzać pracownikami wiedzy? Czy znajdziemy na to dobre odpowiedzi? (Mieczysław Morawski) 138

Wstęp 138
1. Intelektualizacja zarządzania 139
2. Pracownik wiedzy – cechy podstawowe 142
3. Zarządzanie pracownikami wiedzy – pytania i dylematy144
4. Wnioski dotyczące przyszłości zarządzania 147
Zakończenie 150
Bibliografia 151

Rozdział VIII
Co dalej z rozwojem pracowników? (Małgorzata Sidor-Rządkowska) 152

Wprowadzenie 152
1. Rozwój zawodowy – zadanie organizacji czy zadanie pracownika? 152
2. Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej 154
3. Współczesne modele karier – czas karierowych surferów 155
4. Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do rozwoju zawodowego 157
5. Mentoring i intermentoring szansą na autentyczne wspieranie rozwoju zawodowego przedstawicieli różnych pokoleń 160
6. Miejsce pracy jako środowisko rozwoju zawodowego 162
7. Employability i personal branding – kluczowe kompetencje współczesnego pracownika 165
Podsumowanie 168
Bibliografia 169

Rozdział IX
Co dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? (Marek Seretny) 171

Wprowadzenie 171
1. Jak należy zrozumieć sutainability? 174
2. Aktualność myśli Karola Adamieckiego dotycząca odpowiedzialnego zarządzania w drugiej dekadzie XXI wieku 177
3. Motywacje – dlaczego zarządzać odpowiedzialnie? 180
4. Co dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? 188
Podsumowanie 190
Bibliografia 193

Rozdział X
Co dalej z miastami? Drogowskaz dla miast → „SMART” (Olga Sobolewska) 195

Zamiast wstępu. Miasta są ważne 195
1. Smart City – koncepcja – ewolucja pojęcia 195
2. Cały ten spryt, czyli co tworzy Smart City 201
3. Co to znaczy „smart”, jak to mierzyć – ile jest „smart” w city? 203
4. Smart City – marzenie czy rzeczywistość? 207
5. Case study – smart city z prawdziwego zdarzenia 209
6. Polacy nie gęsi 210
Bibliografia 213

Rozdział XI
Perspektywy doskonalenia (Katarzyna Szczepańska) 215

Wstęp 215
1. Pojęcie doskonalenia 215
2. Podejścia do doskonalenia organizacji w naukach o zarządzaniu 219
3. Podejścia do doskonalenia w zarządzaniu jakością 222
Podsumowanie 226
Bibliografia 227

Rozdział XII
Zarządzanie incydentami. Praktyka, zalecenia i wnioski dla kierownictwa (Bolesław Szomański) 229

Wprowadzenie 229
1. Normy międzynarodowe i standardy dotyczące zarządzania incydentami 231
2. Przykładowe poważne incydenty z zarządzania bezpieczeństwem informacji i ich konsekwencje 235
3. Najważniejsze incydenty spoza obszaru bezpieczeństwa informacji i ich konsekwencje 244
Podsumowanie – zarządzanie incydentami jako nowe wyzwanie dla kierownictwa i propozycje rozwiązań 249
Bibliografia 250

Rozdział XIII
Co dalej z modelami biznesowymi? (Tomasz Zieliński) 252

Wprowadzenie 252
1. Istota modeli biznesowych 253
2. Otoczenie przedsiębiorstwa i jego komponenty 254
3. Modele biznesowe w kontekście strategii przedsiębiorstw 260
Podsumowanie 261
Bibliografia 262

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl