Promocje
Rysunek techniczny maszynowy z atlasem rysunków
Rysunek techniczny maszynowy z atlasem rysunków
42,99 zł 38,69 zł
egz
Produkt dnia
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
99,00 zł 75,24 zł
egz
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
79,00 zł 60,04 zł
egz

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

Dostępność: dostępna
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 36,00 zł 36.00
Cena w innych sklepach: 36,00 zł
ilość egz
do schowka
Ocena: 0
Producent: Oficyna Wyd.Politechniki Warszawskiej
Kod produktu: 00_F5335

Opis

autor: Bulińska-Stangrecka Helena
wydawca: Oficyna Wyd.Politechniki Warszawskiej
rok wydania: 2018
ilość stron: 226
oprawa: miękka
format: B5
ISBN: 9788378147657
EAN: 9788378147657

 

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-kultura stanowi istotne zagadnienie powiązane ze zmianą paradygmatów zarządzania w XXI wieku. Innowacyjność problematyki dotyczy przede wszystkim poruszanych w badaniach nowych zagadnień, takich jak analiza koncepcji e-kultury i budowy empirycznego modelu e-kultury, weryfikacja związków wirtualności z e-kulturą oraz diagnoza skutecznych praktyk dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze.
 
Praca składa się z pięciu części. Część pierwsza dotyczy kwestii wirtualności organizacji. Część druga jest poświęcona opisowi teoretycznemu zjawiska e-kultury jako formy kultury organizacji. W części trzeciej przedstawiono metodykę empirycznych badań e-kultury. W kolejnej, czwartej części, przedstawiono wyniki analiz statystycznych i opracowany na ich podstawie model e-kultury organizacji IT funkcjonujących w Polsce. W części piątej przedstawiono praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze. Następnie zaprezentowane zostały wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury. Zaprezentowano także wnioski z badań dotyczące teorii i praktyki zarządzania organizacją charakteryzującą się e-kulturą. Pracę uzupełnia studium przypadku opisujące e-kulturę organizacji IT działającej w Polsce.

 

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 17
1.1. Geneza wirtualności 17
1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 22
1.2.1. Definicje organizacji wirtualnej. Przegląd klasyfikacji i perspektywy naukowe 25
1.2.2. Zarządzanie organizacją wirtualną 38
1.3. Pomiar wirtualności 47

Rozdział 2
E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 52
2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 54
2.1.1. Perspektywy badawcze kultur organizacji 61
2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 64
2.2.1. Zestawienie e-kultury z kulturą tradycyjną 65
2.2.2. Charakterystyka e-kultury w ujęciu R.M. Kanter 66
2.2.3. Klasyfikacja e-kultury według R.M. Kanter 71
2.3. Wymiary e-kultury 74
2.3.1. Przywództwo w e-kulturze 74
2.3.2. Zaufanie a e-kultura 82
2.3.3. Komunikacja w e-kulturze 85
2.3.4. Współpraca w e-kulturze 89
2.3.5. Identyfikacja w e-kulturze 96

Rozdział 3
Metodyka badania e-kultury 100
3.1. Struktura procesu badawczego 100
3.1.1. Przedmiot badań 101
3.1.2. Cele badań 102
3.1.3. Konceptualizacja e-kultury w procesie badawczym 102
3.1.4. Hipoteza badawcza 105
3.1.5. Operacjonalizacja zjawiska wirtualności organizacyjnej i e-kultury 106
3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury 109
3.2.1. Zakres badania 112
3.2.2. Charakterystyka próby badawczej 113
3.2.3. Organizacja badań 115
3.2.4. Teoretyczne podstawy metod badawczych w badaniach ilościowych 115

Rozdział 4
Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 119
4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 119
4.1.1. Interpretacja wyników – empiryczny model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 121
4.1.2. Narzędzie do pomiaru e-kultury 123
4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 127
4.2.1. Badanie wpływu wirtualności na e-kulturę 128
4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego 146

Rozdział 5
Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 152
5.1. Wywiad jakościowy 152
5.1.1. Narzędzie wywiadu jakościowego 154
5.1.2. Charakterystyka próby badawczej w wywiadach jakościowych 156
5.1.3. Organizacja wywiadów jakościowych 159
5.2. Raport z wywiadów jakościowych 159
5.2.1. Raport z wywiadów jakościowych na temat e-kultury 159
5.2.2. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze na podstawie wywiadów jakościowych 181
5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze 187
5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 189
5.5. Słabe strony e-kultury 191

Rozdział 6
Wnioski i rekomendacje 193

Załącznik
Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybranej organizacji 200
Bibliografia 206
Streszczenia 221
Wykaz tabel 223
Wykaz wykresów i rysunków 225

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl