Promocje
Więcej niż architektura oprogramowania
Więcej niż architektura oprogramowania
39,00 zł 29,64 zł
Producenci

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 1. Wydanie III

Dostępność: dostępna
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 32,90 zł 32.90
Cena w innych sklepach: 32,90 zł
ilość egz
do schowka
Ocena: 0
Producent: Helion Edukacja
Kod produktu: 00_89404

Opis

autor: Grażyna Szabłowicz-Zawadzka
rok wydania: 2017 (wyd. 3)
ilość stron: 304 + CD
oprawa: miękka
format: 168 x 237 mm
ISBN: 9788328337152
EAN: 9788328337152


Dynamika zmian i ewolucji w obszarze technologii informacyjnej jest tak ogromna, że nie da się jej porównać z rozwojem innych dyscyplin. Szczególnie dobrze widać to w dziedzinie edukacji informatycznej. Zestaw Informatyka Europejczyka jest całkowicie kompatybilny z wymaganiami, jakie stawia przed każdym uczniem współczesna informatyka. Został stworzony do nauczania informatyki w zakresie rozszerzonym w szkołach ponadgimnazjalnych, a jego treści, struktura, duża liczba przykładów i zadań pozwalają na doskonałe przygotowanie do egzaminu maturalnego.
 
Rozpoczynasz właśnie pracę z pierwszą częścią podręcznika — związaną z algorytmiką i programowaniem. Dzięki przejrzystemu układowi książki, świetnemu doborowi przykładów i ciekawemu opracowaniu materiału bez problemu poznasz sposoby przedstawiania algorytmów, a także zmierzysz się z ich analizą i realizacją. Przebrniesz przez wybrane metody programowania oraz podstawy programowania w języku C++ i Python. Odkryjesz także fascynujący świat kryptografii i algorytmów szyfrujących.
 
Na płycie CD zamieszczono realizacje wszystkich algorytmów (programy w językach C++ i Python, algorytmy w arkuszach kalkulacyjnych) oraz materiał uzupełniający, dotyczący programowania obiektowego. Wybrane zadania z egzaminów dojrzałości umożliwią Ci nie tylko zapoznanie się z formą zadań pojawiających się na maturze, ale także pomogą w rozwijaniu Twojej pasji.
 
Komplet podręczników oraz płyty z serii Informatyka Europejczyka pozwolą uczniom zdobywać wiedzę poprzez praktykę, a nauczycielom ułatwią przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Helion, największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, teraz pomaga zgłębić tajemnice świata komputerów także pokoleniu przyszłych specjalistów.


SPIS TREŚCI:

Wstęp (7)

Rozdział 1. Wprowadzenie do algorytmiki (9)
1.1. Pojęcie algorytmu (9)
1.2. Etapy rozwiązywania zadań za pomocą komputera (10)
1.3. Sposoby reprezentowania algorytmów (11)
1.3.1. Lista kroków algorytmu (11)
1.3.2. Schemat blokowy algorytmu (13)
1.3.3. Drzewo algorytmu (14)
1.3.4. Program w języku programowania wysokiego poziomu (15)
1.4. Algorytmy liniowe i z warunkami (16)
1.4.1. Algorytmy liniowe (16)
1.4.2. Algorytmy z warunkami (18)
1.4.3. Rozwiązywanie równania kwadratowego (21)
1.5. Iteracja (28)
1.6. Rekurencja (36)
1.6.1. Obliczanie silni liczby naturalnej (37)
1.6.2. Wyznaczanie wyrazów ciągu Fibonacciego (39)
1.6.3. Wieże Hanoi (43)
1.7. Metoda "dziel i zwyciężaj" (47)
1.7.1. Przeszukiwanie binarne ciągu uporządkowanego (47)
1.8. Programowanie zachłanne (50)
1.8.1. Minimalizacja łączenia par (50)
1.9. Kryptografia i kryptoanaliza. Metody szyfrowania (53)
1.10. Własności algorytmów (55)
1.10.1. Złożoność obliczeniowa i efektywność algorytmów (55)
1.10.2. Poprawność i skończoność algorytmów (57)
1.10.3. Optymalność algorytmów (58)

Rozdział 2. Algorytmy i ich zastosowanie (61)
2.1. Algorytmy badające własności geometryczne (61)
2.2. Wyznaczanie największego wspólnego dzielnika i najmniejszej wspólnej wielokrotności dwóch liczb naturalnych (66)
2.2.1. Algorytm Euklidesa (66)
2.2.2. Obliczanie najmniejszej wspólnej wielokrotności (71)
2.3. Wyznaczanie wartości wielomianu, pozycyjne systemy liczbowe i reprezentacja danych liczbowych w komputerze (72)
2.3.1. Systemy liczbowe (72)
2.3.2. Konwersje pozycyjnych systemów liczbowych (74)
2.3.3. Operacje arytmetyczne wykonywane w różnych systemach liczbowych (80)
2.3.4. Wyznaczanie wartości wielomianu za pomocą schematu Hornera (84)
2.3.5. Zamiana liczb z dowolnego pozycyjnego systemu liczbowego na system dziesiętny z zastosowaniem schematu Hornera (87)
2.3.6. Reprezentacja danych liczbowych w komputerze (89)
2.3.7. Błędy w obliczeniach (94)
2.4. Generowanie liczb pierwszych i badanie, czy liczba jest pierwsza (98)
2.4.1. Badanie, czy liczba jest pierwsza (98)
2.4.2. Sito Eratostenesa (100)
2.5. Przeszukiwanie ciągu liczbowego - metody liniowe (104)
2.5.1. Liniowe przeszukiwanie ciągu liczbowego (104)
2.5.2. Liniowe przeszukiwanie ciągu liczbowego z wartownikiem (108)
2.6. Znajdowanie minimalnego lub maksymalnego elementu (110)
2.7. Znajdowanie lidera w zbiorze (113)
2.8. Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego (117)
2.9. Sortowanie ciągu liczbowego (119)
2.9.1. Metody sortowania przez porównania (121)
2.9.2. Sortowanie w czasie liniowym (130)
2.10. Zastosowanie metody "dziel i zwyciężaj" (135)
2.10.1. Jednoczesne znajdowanie minimalnego i maksymalnego elementu (135)
2.10.2. Sortowanie przez scalanie (140)
2.10.3. Sortowanie szybkie (145)
2.11. Metody numeryczne i obliczenia przybliżone (149)
2.11.1. Obliczanie wartości pierwiastka kwadratowego z liczby nieujemnej - algorytm Newtona-Raphsona (149)
2.11.2. Obliczanie pola obszaru ograniczonego wykresem funkcji (152)
2.11.3. Znajdowanie przybliżonej wartości miejsca zerowego funkcji - metoda połowienia przedziałów (160)
2.12. Zastosowanie programowania zachłannego (164)
2.12.1. Problem plecakowy (164)
2.12.2. Algorytm wydawania reszty (173)
2.13. Algorytmy na tekstach (175)
2.13.1. Palindromy (175)
2.13.2. Sortowanie tekstu (177)
2.13.3. Anagramy (179)
2.13.4. Wyszukiwanie wzorca w tekście (182)
2.13.5. Wyznaczanie wartości wyrażenia zapisanego w odwrotnej notacji polskiej ONP (186)
2.14. Wybrane algorytmy kryptograficzne (189)
2.14.1. Szyfrowanie symetryczne (189)
2.14.2. Szyfrowanie asymetryczne (200)

Rozdział 3. Programowanie w języku C++ (203)
3.1. Języki programowania - pojęcia, klasyfikacja, przykłady (203)
3.2. Wprowadzenie do programowania (205)
3.2.1. Struktura programu (206)
3.2.2. Operacje wejścia-wyjścia (209)
3.2.3. Zmienne, stałe, wskaźniki i referencje (214)
3.2.4. Wyrażenia arytmetyczne, relacje i operatory logiczne (217)
3.2.5. Priorytety relacji i działań (223)
3.2.6. Funkcje matematyczne (224)
3.2.7. Liczby losowe (225)
3.2.8. Komentarze (226)
3.3. Podstawowe konstrukcje algorytmiczne (226)
3.3.1. Instrukcja przypisania (226)
3.3.2. Instrukcja złożona (227)
3.3.3. Instrukcje warunkowe (227)
3.3.4. Instrukcja wyboru (230)
3.3.5. Instrukcje iteracyjne (233)
3.3.6. Instrukcje sterujące (238)
3.4. Proste typy danych (240)
3.5. Strukturalizacja programu (241)
3.5.1. Struktura funkcji (241)
3.5.2. Zmienne lokalne i globalne (244)
3.5.3. Przekazywanie parametrów w funkcjach (245)
3.5.4. Przeładowanie funkcji (252)
3.6. Strukturalne typy danych (257)
3.6.1. Tablice (257)
3.6.2. Łańcuchy (265)
3.6.3. Struktury (271)
3.7. Dynamiczne struktury danych (276)
3.7.1. Stos (277)
3.7.2. Kolejka (278)
3.7.3. Lista (279)
3.7.4. Drzewo binarne (282)
3.8. Plikowe operacje wejścia-wyjścia (285)

Rozdział 4. Projekt programistyczny (291)
4.1. Inżynieria oprogramowania (291)
4.2. Projekt programistyczny (293)

Bibliografia (295)
CD-ROM (296)

Skorowidz (297)


do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl