Promocje
Inżynierska geometria wykreślna. Podstawy i zastosowania
Inżynierska geometria wykreślna. Podstawy i zastosowania
35,70 zł 34,63 zł
Produkt dnia
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
Efektywne zarządzanie projektami. Wydanie 7
99,00 zł 75,24 zł
egz
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
79,00 zł 60,04 zł
egz

Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu

Dostępność: dostępna
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 16,00 zł 16.00
Cena w innych sklepach: 16,00 zł
ilość egz
do schowka
Ocena: 0
Producent: Helion S.A.
Kod produktu: 00_A0583

Opis

autor: Gernsheimer Jack
rok wydania: 2013
ilość stron: 214
oprawa: miękka
format: 200 x 230 mm
ISBN: 9788324648535
EAN: 9788324648535



Niezastąpione źródło wiedzy i inspiracji

Znaki logo stanowią niejednokrotnie najcenniejsze z aktywów firmy - i mówimy tu o astronomicznych kwotach. Nietrudno znaleźć przykłady, które potwierdzają ten fakt. Zastanawiasz się, jak zaprojektować logo, które będzie się kojarzyło z daną firmą, przetrwa próbę czasu i będzie stanowiło wartość samo w sobie? Książka ta odpowiada na podstawowe pytania: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego.

Co sprawia, że logo jest dobre albo złe? Dlaczego niektóre znaki towarowe, choć są w użytku od dziesięcioleci, nadal wyglądają znakomicie? Projektanci, wykładowcy, studenci, specjaliści od marketingu i fani dobrego designu nie muszą już w pocie czoła szukać odpowiedzi na te pytania, gdyż mają w ręku publikację, która rozwieje dręczące ich wątpliwości. Pełna przydatnych porad, bogato ilustrowana książka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu jest przystępnym podręcznikiem projektowania i praktycznej implementacji logo. Każdy etap projektowania, od koncepcji i szkiców, przez proces doskonalenia, prezentację różnych wariantów znaku, aż do gotowego produktu, został opisany i opatrzony cennymi, przydatnymi uwagami. W trakcie lektury dowiesz się, jak wycenić koszt projektu i przygotować pierwszy szkic. Ponadto zobaczysz, jak wykonać prawną weryfikację symbolu i przygotować księgę znaku, oraz nauczysz się projektować wizytówki, koperty i papier firmowy. Jeżeli zajmujesz się projektowaniem logotypów zawodowo lub jest to Twoja pasja, nie możesz zignorować tej książki!

Dzięki niej:

* dowiesz się, jak wycenić projekt dla klienta
* przygotujesz atrakcyjną prezentację efektów Twojej pracy
* zyskasz pewność w kwestiach prawnych związanych z logo
* zaprojektujesz dodatki spójne ze znakiem (papier firmowy, kopertę i wizytówkę)

Zaskocz swoich klientów profesjonalnym podejściem do projektowania logo!


JACK GERNSHEIMER - otrzymał tytuł licencjata sztuk plastycznych na wydziale projektowania reklamowego na uniwersytecie w Syracuse w 1968 roku, po czym rozpoczął karierę u boku projektanta J. Waltera Thompsona w Nowym Jorku. W 1971 roku, wraz z bratem bliźniakiem, Jeffem, założył studio Partners Design, w którym odpowiada za projektowanie i kierownictwo artystyczne. W 1978 roku Jack przez pewien czas pracował w Oslo, wspólnie z uznanym na całym świecie projektantem Bruno Oldanim.

Jack zaprojektował blisko pół tysiąca logo dla różnych firm i instytucji, od koncernów notowanych na liście "Fortune 500" do jednoosobowych inicjatyw. Jego prace były prezentowane w wielu prestiżowych publikacjach o zasięgu międzynarodowym, takich jak "Communication Arts", "Graphics", "Print" czy "Novum". Jack prowadzi wykłady i warsztaty w Pennsylvania School of Art and Design oraz na Uniwersytecie Kutztown w Pensylwanii, a także publikuje teksty poświęcone projektowaniu. Mieszka z żoną, Nancy Wolff, w pensylwańskim Bernville oraz w Nowym Jorku.



SPIS TREŚCI:

Przedmowa (V)
Podziękowania (VII)
Wstęp (IX)

Część 01. Z logo przez wieki (2)

Rozdział 01. W ujęciu historycznym (4)

    Najstarsze znane symbole identyfikacyjne (5)
    Przodkowie liter (5)
    Początki logo (6)
    Heraldyka: sposób na identyfikację walczących (6)
    Próby i pieczęcie (7)
    Współczesność (9)
    Europa i Ameryka (9)
    Narzędzia (12)
    Pierwsze współczesne logo (12)
    Papier, tusz i grafit (12)
    Flamastry, farby i kolorowe kredki (12)
    Letraset, kalkomanie i fotostaty (13)
    A oto Twój nowy, najlepszy przyjaciel... (13)
    Kilka słów o mitach (13)
    Bezproblemowa integracja (16)
    Uwaga na zwodniczy monitor... (16)

Rozdział 02. Logo w szerszym kontekście (18)

    Co stanowi o jakości logo? (19)
    Dziesięć cech ponadczasowego logo (19)
    Drugorzędne cechy dobrego logo (27)
    Studiowanie klasyków (28)
    Kluczowy element wizerunku (28)
    Odpowiednie dać rzeczy logo (28)

Rozdział 03. Pierwszy krok (30)

    Wywiad z klientem (31)
    Im więcej informacji, tym lepiej (33)
    Szacowanie kosztów projektu (35)
    Doświadczenie jest ważne (37)
    (Ostrożne) poszukiwanie inspiracji (37)

Rozdział 04. Przymiarki (40)

    Pierwsze kroki z projektem (41)
    Nie mów hop, póki nie zobaczysz (41)
    Pamiętaj o zewnętrznym obrysie (42)
    Rozpocznij od czerni i bieli (43)
    Eksperymentowanie z kolorystyką (44)
    Raz jest łatwo, a raz pod górkę (47)
    Daj się ponieść wenie (47)
    Wielopłaszczyznowość koncepcji (48)

Rozdział 05. W zastępstwie symbolu (50)

    Eksploracja logotypów (51)
    Projektowanie niestandardowych słów i znaków (53)
    Odświeżanie starych logo (56)
    Logo nawiązujące do określonego stylu lub epoki (61)

Rozdział 06. Przygotowanie do prezentacji (64)

    "Bobby! Bobby! Bobby!" (65)
    Edycja i wybór dostępnych wariantów (65)
    Wypróbuj wiele, przedstaw kilka (66)
    Angażowanie klienta w proces projektowania (66)
    Doskonalenie i upraszczanie (67)
    Twarzą w twarz (67)
    Kolejność prezentowania wariantów (67)
    Prezentowanie projektów w jak najlepszym świetle (68)
    Wstępne zestawienia logo i tekstu (69)

Rozdział 07. Pierwsza prezentacja dla klienta (70)

    Przygotuj klienta na wstępną prezentację (71)
    Uwaga na niespełnione oczekiwania! (71)
    Przedstaw zalety dobrego logo (71)
    Wsłuchuj się w reakcje odbiorców (72)
    Budowanie suspensu (72)
    Oglądanie różnych wariantów (73)
    A co z ewentualnymi kombinacjami? (73)
    Omówienie celów drugiej prezentacji (74)

Rozdział 08. Kolejne prezentacje (76)

    Zapoczątkowanie drugiej tury poprawek (77)
    Od czasu do czasu spójrz na wszystko z dystansem (77)
    Uwzględnianie nowych wytycznych (78)
    Udoskonalanie logotypu (78)
    Analiza aranżacji logo i logotypu (79)
    Dobieranie palety krojów (80)
    Budowanie palety kolorów (80)
    Druga prezentacja (81)
    Zadbaj o stosowną oprawę (81)

Rozdział 09. Po dokonaniu wyboru (82)

    Prawna weryfikacja symbolu (83)
    Przygotuj ostateczną wersję projektu (84)
    Konwersja barw z CMYK na RGB i Pantone(r) (84)
    Przygotowanie plików w różnych formatach (84)
    Kampania wizerunkowa zaczyna się od wizytówki (85)
    Projektowanie kopert (86)
    Projektowanie papieru firmowego (87)
    Projektowanie reklam (87)
    Projektowanie innych elementów identyfikacji wizualnej (88)
    Projektowanie na potrzeby internetu, TV i mediów interaktywnych (89)

Rozdział 10. Księga znaku (90)

    Zabezpieczanie inwestycji (91)
    Konstrukcja logo i obszary chronione (91)
    Zależności między logo a logotypem oraz kwestie kolorystyczne (92)
    Przestrzeganie zasad stosowania krojów pisma i kolorów (92)
    Coś namacalnego dla klienta (93)
    Daj szanse na zmiany (93)
    Podsumowanie (93)

Część 02. Klasyczne logo (98)

Część 03. Ewolucja projektów (140)

Skorowidz (211)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl