Promocje
Producenci

Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie

1.jpg
  • promocja
Dostępność: brak towaru
Cena: 33,30 zł 37,00 zł 33.30
Cena w innych sklepach: 37,00 zł
ilość egz
do schowka
Ocena: 0
Producent: Onepress (Helion)
Kod produktu: 00_D1677

Opis

autor: Żmigrodzki Marcin
rok wydania: 2016
ilość stron: 215
oprawa: miękka
format: 140 x 208 mm
ISBN: 9788328322561
EAN: 9788328322561

 

Zarządzanie projektami w 10 prostych krokach

Projekt to czasem wyzwanie, a czasem przekleństwo rzucone w twarz kolegi. Kierownik projektu bywa jak snajper, który z perspektywy wielu miesięcy, a nawet lat, dziesiątek, a nawet setek zadań, tysięcy, a nawet milionów złotych musi trafić w cel. Teoretycznie projekty planuje się na czas, w budżecie, w zakresie i jakości. Ma być nudno i przewidywalnie. A potem przychodzi praktyka. I zwykle nie jest nudno. Wyznaczone ramy projektu zostają przekroczone i gdzieś w połowie terminu już wiadomo, że pędzi ku tablicy z napisem “Uwaga! Wąwóz!”.

Czy prowadzenie projektu zawsze musi przypominać heroiczne zmagania z przeciwnościami? Nie zawsze, a nawet wcale nie musi! Książka, którą trzymasz w ręku, jest o tym, jak zamienić nadludzki wysiłek w nudny spacerek do upragnionego celu. Autor, weteran ponad pół tysiąca projektów, napisał ją przede wszystkim dla osób prowadzących mniejsze i średniej wielkości projekty. Proponuje prosty sposób na sukces. Składa się on z 10 kroków - 8 do zastosowania w trakcie planowania i 2 w trakcie realizacji. Każdy z nich dzieli na mniejsze kroki, aby lepiej uświadomić Ci, co się dzieje w trakcie wykonywania działań, i szczegółowo je objaśnia. Robi to za pomocą wielu przykładów wziętych z życia. Całość wieńczy algorytm planowania projektu w formie planszy do gry, dzięki któremu zrozumienie całego procesu będzie nie tylko łatwe, ale i przyjemne.


SPIS TREŚCI:

Słowo wstępne (5)
O autorze (7)

Wstęp, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w końcu stała się nudna? (9)

    Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleśników (17)

Rozdział 1. Uzasadnienie projektu (25)

    ROI (29)
    NPV (34)
    IRR (37)
    Czas zwrotu inwestycji - Payback Period (38)
    Jak ocenić atrakcyjność projektu? (38)

Rozdział 2. Sponsor i otoczenie (41)

    Jestem kierownikiem projektu, czyli kim? (46)
    Gra w relacje (49)
    Zarządzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!) (50)

Rozdział 3. Zgromadź wiedzę (55)

    Musi boleć trochę na początku albo bardzo na końcu, czyli o uruchamianiu projektu z głową (59)

Rozdział 4. Zaplanuj zakres (65)

    Krok 1. Ustal koncepcję (69)
    Krok 2. Ustal strukturę prac (69)
    Krok 3. Ustal listę produktów (71)
    Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze (72)
    Podsumowanie WBS (74)
    Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu (76)

Rozdział 5. Wybierz zespół (83)

    Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa? (87)

Rozdział 6. Zaplanuj harmonogram (99)

    Jak skrócić czas realizacji projektu? (104)
    Dlaczego projekty się spóźniają? (110)
    Dwa słowa o ścieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiś certyfikat (119)

Rozdział 7. Zaplanuj budżet (129)

Rozdział 8. Przygotuj się na niespodzianki (137)

    Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu się na błędach (141)

Rozdział 9. Kontroluj i komunikuj (157)

    15-minutowe spotkania (161)
    Wizualizacja zadań zespołu (164)
    Kontrola najwyższą formą zaufania, czyli "daleko jeszcze, Papo Smerfie?" (166)
    Techniki monitorowania projektu (172)
    Jak uratować projekt zmierzający ku klęsce? (177)

Rozdział 10. Gromadź wiedzę (183)

    Dzielenie się wiedzą na co dzień (188)
    Zamieniaj niespodzianki na czynniki środowiska (191)

Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami (201)

    Rodzaje certyfikacji (204)
    Droga dojścia do certyfikatu (207)

Podsumowanie (211)
Literatura (214)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl